آینه دکوراتیو

مطالب روانشناسی

آینه دکوراتیو

۷۳۶ بازديد
امروزه آینه های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی منزل و محل کار استفاده بسیار زیادی دارند. استفاده از انواع آینه دکوراتیو در قسمت هایی از اتاق نشیمن، اتاق خواب و سرویس بهداشتی؛ یکی از جدیدترین وسایل زینتی است که در معماری مدرن برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل مسکونی لوکس به کار می رود. آینه های دکوراتیو با ساختار مناسب در طرح های مدرن و سنتی قابل استفاده در مکان های مختلف هستند و زیبایی و حس مطلوبی در فضا به وجود می آورند. آینه های دکوراتیو، زیبایی سالن های پذیرایی و قسمت های مختلف منزل دو چندان می کنند و جلوه ای خاص تر و لوکس تر به نمایش می گذارند.

تنوع آینه های دکوراتیو
اگر آینه های دکوراتیو با طرح های مختلف و نقش و نگارهای گوناگون با اشکال هندسی متفاوت و همین طور رنگ و برش دلخواه ساخته شوند، فضایی لوکس و مدرن را با معماری جدید ایجاد می کنند. آینه های دکوراتیو با طرح پازل، کاشی مانند و گرد از پر کاربرد ترین آینه های دکوراتیو تزئینی هستند. مناسب ترین آینه های دکوراتیو که برای سرویس بهداشتی منازل جدید مورد استفاده قرار می گیرند آینه های کاشی مانند هستند. نصب آینه های دکوراتیو با طرح پازل در طراحی دیوار اتاق نشیمن در منازل لوکس فضایی روح بخش ایجاد می کند. همچنین استفاده از آینه های دکوراتیو با دکوربندی مناسب محیط و در نظر گرفتن ابعاد فضای مورد نظر برای کاربرد این آینه های تزیینی سبب کاربری بیشتر و مناسب تر این نوع آینه می شود.

مزیت استفاده از آینه های دکوراتیو
مهم ترین مزیت استفاده از آینه های دکوراتیو، طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک، ایجاد فضایی بزرگ و دلباز است. با کم ترین هزینه و با بهره گیری از انواع آینه تزیینی در منزل می توان ایده ای خلاقانه و متفاوت را ایجاد کرد. مهم ترین ویژگی آینه های دکوراتیو ایجاد فضایی آرامش بخش برای بهبود حالت روانی افراد است. آینه های دکوراتیو تاثیرات مثبتی در دکوراسیون داخلی دارند که از مهم ترین آن ها می توان به انعکاس نور طبیعی و مصنوعی برای روشن تر شدن فضای داخلی و عمق بخشیدن به فضا اشاره کرد. آینه های دکوراتیو، یک ایده جذاب، جالب و مقرون به صرفه برای آرایش و تزیین منازل هستند. آینه دکوراتیو با دو جنس شیشه ای و پلکسی گلاس ارائه می شوند. مدل شیشه ای نسبت به مدل پلکسی گلاس انعکاس منظم تری دارد ولی شکننده تر و سنگین تر است. در مقابل، جنس پلکسی گلاس سبک تر است و شکنندگی کمتری دارد و با توجه به قابلیت برشکاری کم هزینه تر (نسبت به شیشه) می توان تنوع بسیار زیادی در طرح های آن ایجاد کرد. آینه های دکوراتیو دارای دو رنگ طلایی و نقره ای هستند.

کاربرد آینه دکوراتیو در طراحی دکوراسیون منزل
در اتاق خواب کودکان می توان با استفاده از آینه های دکوراتیو دارای طرح فانتزی، فضایی زیبا و لطیف را فراهم کرد . نصب آینه دکوراتیو در بالا و دو طف تخت خواب نیز می تواند محیطی بسیار دلنشین و متفاوت را بوجود آورد. از آینه های دکوراتیو در روی کابینت آشپزخانه ها نیز استفاده می شود. این کار تصویری متفاوت از آشپزخانه را به نمایش می گذارد. در این صورت می توان از هزینه های هنگفت تعویض کابینت بی نیاز شد و با هزینه ای بسیار کمتر در طرح آشپزخانه تنوع ایجاد کرد. از دیگر قسمت هایی که می توان از آینه های دکوراتیو بهره برد می توان به دیوار اطراف تلویزیون اشاره کرد. با نصب آینه های دکوراتیو می توان سادگی محیط را از بین برد و زیبایی آن را دو چندان کرد. سالن پذیرایی از دیگر بخش های منزل است که همیشه چیدمان این بخش با وسواس خاصی انجام می شود. آینه های دکوراتیو محیطی شاد، مدرن و درخشنده و جذاب را فراهم می کنند. همچنین استفاده از آینه پلکسی گلاس با زمینه چوب قهوه ای رنگ بر روی سطح دیوار، به صورت نواری نیز می تواند ایده بسیار جالبی در تزیین منزل باشد. استفاده از آینه های دکوراتیو در سقف می تواند علاوه بر زیباتر کردن منزل، ارتفاع محیط را بیشتر نشان دهد. این ایده بیشتر برای فضاهایی با سقف کوتاه مناسب است.

https://www.ardalanglass.com/fa/product/1007/%D8%A2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%88.aspx
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.