از شایع ترین دلایل بیجا و یا اضافه خوردن

۸۹۵ بازديد

از شایع ترین دلایل بیجا و یا اضافه خوردن

۱. خوردن از روی بیکاری
مطالعات رفتاری نشان میدهد که بسیاری از افراد بدلیل مشغول نبودن به کاری مفید دست به خوردن میبرند. برای این افراد خوردن در واقع نوعی مشغول شدن و رفع بی حوصلگیست.

۲. دسترسی آسان به غذا
در بسیاری از خانه خوراکی ها دور تا دور خانه و مستقیما در دسترس ما قرار دارند. این آسانی دسترسی به خوراکی ها و سرگرم شدن با آنها در مقابل تلویزیون و یا پای لپ تاپ و غیره باعث میشود که بی اختیار و بی تپجه به حجم و میزان که وارد بدن میکنیم، بخوریم

۳. داشتن عادات تقویمی به خوردن
فلان روز بریم فلان جا فلان غذا رو بخوریم. مهمان که میاد حتما باید در این حجم و اندازه غذا طبخ بشه که طبیعتا تا دو روز بعد رفتن هم هنوز غذا میمونه برای خوردن. مهمونی و عروسی و مسافرت دیگه رعایت نمیکنم. روزای شلوغ کاری هم دیگه نمیتونم رعایت کنم. فلان رستوران حتما باید فلان غذا رو سفارش بدم و چون حیفه پول دادیم باید تا تهش هم بخورم.

۴. خوردن از روی تنهایی
خیلی ها وقتی در خانه تنها هستند روی به خوردن میاورند. همچنین در مهمانی ها افراد پرخور سعی میکنند زمانی به طرف میز غذا بروند که مسی مزاحم خوردنشان نشود. سرکار هم از دیگر زمانهایی است که افراد در تنهایی هر حجمی از غذا را میتوانند در زمانی کوتاه و بدون رعایت اصول غذا خوردن مصرف کنند.

☘️ درست خوردن نشانه اگاهی و شخصیت ماست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.